Bijna naar huis - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Ester Heijden - WaarBenJij.nu Bijna naar huis - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Ester Heijden - WaarBenJij.nu

Bijna naar huis

Door: Ester van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Ester

10 Januari 2010 | Turkije, Ankara

Ja het is bijna zo ver, ik kom bijna naar huis. Aan de ene kant ben ik er helemaal klaar voor om naar huis te komen, maar het is wel ontzettend jammer dat er een einde is gekomen aan deze geweldige tijd. Maar het is voor mij nu vooral leren, en nog een beetje plezier hebben.Al mijn goede vrienden zijn nu al naar huis, op een paar na, dus voor mij is het nu even moeilijk. Binnen een week afscheid moeten nemen van 4 goede vrienden van mij, waarvan 3 huisgenootjes. Een van die 3 was mijn aller beste vriend hier, dus dat afscheid was erg moeilijk. Ik mis hem dan ook heel erg. Gelukkig hebben we nog wel contact via internet, dus is hij niet helemaal weg. Gister heb ik afscheid genomen van 2 ander huisgenootjes, en ook dit was heel moeilijk. Ik ben gister ook verhuisd, omdat er niemand meer was om mee samen te wonen, en de huur te veel is voor mijzelf alleen. En het is natuurlijk ook gezelliger om samen te wonen met vrienden. Ik woon nu met 2 jongens uit Azerbaijan samen. Gelukkig wel in het zelfde gebouw, dus hoefde ik niet heel erg te sjouwen met mijn spullen.
Ik heb nog 15 dagen over hier, en de tijd vliegt voorbij. Ik hoop echt dat ik volgend schooljaar hier terug kan komen. Ik heb het hier zo naar mijn zin gehad, en ik ben van het land en de mensen gaan houden.
Maar eerst maar eens mijn finals halen, en dan zorgen dat ik thuis mijn bachelor ga halen. Dan zien we wel weer verder!!
Dus over 15 dagen sta ik weer op nederlandse bodem, en ik hoop jullie allemaal weer te kunnen zien!

Tot snel!!
Dikke kus

  • 10 Januari 2010 - 10:25

    Haza:

    Lieverd!

    We hopen jou ook weer terug te zien! Ik lees dat je het geweldig hebt daar :) En tuurlijk is afscheid moeilijk, zowel van je vrienden daar als van het land en de mooie tijd daar! We kijken er hier allemaal naar uit om je weer terug te zien!

    Dikke kus

  • 10 Januari 2010 - 13:26

    Iris:

    Hoi Ester!!

    TJa...aan alle leuke dingen komt een einde...maar de herinneringen blijven! Geniet nog wel even de laatste dagen van de mensen, de andere cultuur, de andere kleuren en geuren. En dan daarna naar huis om alles te vertellen. En je foto's te laten zien natuurlijk.
    Als het lukt willen we graag in onze voorjaarsvakantie bij Hannie en Nol langsgaan. Dus Hannie, bij deze...:)
    Hoop dat we elkaar dan kunnen zien, lijkt me erg leuk!!

    Veel liefs, goede reis terug en tot snel. Zoen Iris, Fred, Pelle, Mette en Noeth

  • 10 Januari 2010 - 15:58

    Wendy Peters:

    Hey Ester,
    Zo te horen heb je het enorm goed naar je zin, geniet er nog maar even van. Hier in Nederland is het veel kouder denk ik dan daar.....

    Groetjes
    Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 11895

Voorgaande reizen:

10 September 2009 - 25 Januari 2010

Studeren in Ankara

Landen bezocht: