Nieuws uit Jordanie - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Ester Heijden - WaarBenJij.nu Nieuws uit Jordanie - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Ester Heijden - WaarBenJij.nu

Nieuws uit Jordanie

Door: Ester van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Ester

23 November 2009 | Turkije, Ankara

Hallo allemaal,
Op dit moment zit ik in Jordanie. We zijn hier gister avond laat aangekomen. We hebben de nacht doorgebracht in een hotel in Amman. Dit is de hoofdstad van Jordanie. Vandaag gaan we rondlopen in deze stad en kijken hoe de mensen hier leven.
De dagen hiervoor heb ik doorgebracht in Syrie. We zijn donderdag nacht vertrokken uit Ankara met de bus naar Antakya. vanuit daar zijn we de grens over gegaan naar Aleppo. Hier hebben we de dag doorbgebracht en zijn daarna naar het treinstation gegaan om een ticket te boeken naar Damaskus. We hebben de nacht doorgebracht in de trein. Dit was een zware nacht, want de trein was koud, en heel erg veel herrie. Dus niet veel geslapen.
Damaskus is een mooie stad, en dat zullen jullie wel zien zodra ik de fotos op internet kan zetten. We zijn ook nog naar Palmera geweest. Dit is dicht bij Damaskus, en is een woestijn met een oude romeinse stad erin. Vanuit daar zijn we met de bus en taxi enz naar Amman gegaan. Gelukkig hadden we niet echt probelem met het krijgen van een visa. Zodra ik meer tijd heb vertel ik uitgebreider hoe het er aan toe gaan aan de grenzen hier.
Dus op dit moment zit ik in mijn hotel in Amman. We gaan nu de stad in om rond te kijken en van de cultuur te genieten.
Ik geniet hier met volle teugen, en ook van het weer. Ik blijf het goede weer achtervolgen. Het is hier zonnig en redelijk warm.

Tot zo snel mogelijk!!!!

Dikke kus

  • 23 November 2009 - 14:20

    Mam:

    Goed om te horen dat het allemaal goed gaat. Geniet ervan en ga zoveel mogelijk bekijken want zo'n kans krijg je waarschijnlijk nooit meer. Hier is het weer zoals het hoort te zijn. Sombere grijze dagen. Veel wind en wat regen. De temperatuur is goed we kunnen nog steeds buiten werken. Ik ben de dijk rond de vijver aan het aanplanten en papa is met het poortje voor de ren bezig. Alles dus z'n gangetje. Luf joe xx

  • 23 November 2009 - 14:36

    Anne:

    Wat een avontuur! Ik ben echt heel benieuwd naar je ervaringen en belevenissen straks! Ik hou de site op de hoogte ;)

    Liefs!

  • 26 November 2009 - 17:38

    Pelle:

    hoi ester. heb je ook
    vorwerpen mee ge noomen?
    .komje snel weer eens
    lanks?.tot snel van snelepelle.goede ries
    trug

  • 26 November 2009 - 17:54

    Iris:

    lieve ester

    we hebben net samen je foto's bekeken en zijn een beetje boel jaloers!!!!! Gaaf hoor! De volgende keer wil Pelle met je mee.

    Doei, see you, liefs Iris, Fred en Pelle
    Mette en Noeth slapen al :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 11893

Voorgaande reizen:

10 September 2009 - 25 Januari 2010

Studeren in Ankara

Landen bezocht: